Dades personals

La meva foto
Educación Infantil Educación Primaria

diumenge, 26 de setembre del 2010

COMENCEM A CONÈIXER LA MÚSICA






Música: És l'art dels sons ordenats. So humananment organitzat.
A la música també se li ha de tenir en compte la intenció si ets concient, en aquest cas el nen, de voler fer música o no.
Els nens abans de fer música exploren, fan soroll. El soroll normalment és desagradable. Després, a mesura que arriben a certa edat aquesta exploració té un sentit per a ells.
Tot és so.
L'entorn sonor

Viure a un entorn amb molt de soroll enbs xispa tant a nosaltres com als nens. El so ens informa d'un món que està més allà del habitual. Quan es produeix un so que no identifiquem creem una alterta.

Llista de sons de l'entorn dels nens:
- Veu
- Claus
- Animals
- Cotxe
- Aixeta (so mecànic)
- Vent, pluja..
- Timbre
- Instruments
...

Adjectivar sons

Exemple:
So d'un gos :
bub bub > agut, ràpid
guaaau guaaaaau > greu, lent


PERCEPCIÓ DEL SO

So: sensació auditiva. L'orella humana és un òrgan complex que recull les ones sonores i les transforma en impulsos nerviosos.

QUALITTATS DEL SO:

·Durada: Depèn del temps que roman el so a la nostre orella. Llarg o curt.
·Altura: Depèn del nombre de vibracions per segon. (Freqüència: dóna l'altura sonora) Agut o greu.
·Intensitat: Depèn de l'amplitud de l'ona sonora. Fort o fluix.
·Timbre: Depèn del material que vibra i de la tècnica que s'utilitza per fer-lo vibrar.

Ampliació:http://web.me.com/joaquimi/EA/FiguresCompassos.htm



Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada